marți, 1 iunie 2010

De ce Anglia?

Pentru ca sunt loial, mereu si mereu, unei nationale care mi-a placut enorm acum 14 ani. In 1996, la C.E., Anglia era gazda. Spera, dupa 30 de ani de la singurul ei mare triumf la nivel de echipa reprezentativa, sa aduca nu doar fotbalul acasa, ci si un trofeu continental. Parca niciodata fotbalul nu a fost mai adorat ca atunci, in vara umeda din insula britanica. Stadioanele cantau, meci de meci, pline si implinite de pasiunea pentru jocul inventat si dezvoltat acolo, in ceata dintre Canalul Manecii, Marea Nordului si Atlantic. Atunci, am inceput sa fiu un fan al Albionului in fotbal. In primul rand, datorita lui Steve Mc Manaman, vedeta celor de la Liverpool, favoritii mei din Premier League. Tehnic, abil, rafinat, cu un joc bazat pe viteza si dribling, el ramane si azi cel mai talentat jucator englez pe care l-am vazut eu jucand. Langa el jucau Adams si Pearce, Anderton si Shearer, Ince si Platt, Gascoigne si Sheringham. Marele meci care mi-a decis sustinerea Angliei a fost sfertul de finala cu Olanda. Un 4-0 senzational. In semifinale, la fel ca in 1990, englezii pierdeau "la penalty-uri". Acelasi adversar: Germania. Platt, Gascoigne sau Pearce fusesera prezenti in ambele semifinale. De atunci Anglia a fost mereu favorita mea. Desi nu a mai ajuns niciodata in semifinale, ea a iesit de cateva ori din competitie in urma loviturilor de la 11m. In 1998 cu Argentina, in 2006 cu Portugalia ( la fel ca la C.E. 2004). In 2002 anglia a condus Brazilia in sferturi si a pierdut dupa o greseala a portarului Seaman. Anglia pierde, dar o face mereu luptand. Nu e niciodata monotona, nu e niciodata banala. E mereu o stare de spirit. In versurile imnului englez, maiestuos si inaltator deopotriva, tribuna alb-rosie isi regaseste dintotdeauna gloria veacurilor in care britanicii stapaneau mari si colonizau teritorii indepartate.
Cantecele englezilor, incurajarile lor, imi dau sentimentul ca sustin o echipa de club. Ma indeamna sa strig si eu "Come on England!".
Pentru asta si fiindca imi amintesc ambitia lui Waddle, personalitatea lui Lineker, viteza lui Owen sau frumusetea centrarii lui Beckham, voi fi si de aceasta data fan-ul declarat al Angliei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu